fredag 11 maj 2012

trångt i huset

AAAAAHHHH jag är inte van vid så mycket folk i huset! Just nu är det lite extra yra-omkring:igt för de vuxna ska in till City ikväll och gå på teater. Alltså springer värdmami omkring och letar efter sin klänning, frågar mig om inte jag har något hon kan låna, sen oroar hon sig för att folk ska förstå att hon lånat kläder av en 19- åring och river igenom hela hennes egna garderob igen. Allt detta samtidigt som hon försöker hålla koll på Sophia och envisas med att "neeeej neeej jag behöver inte hjälp, Jojo. I'm fine, I'm fine!" Nonno och Jen trängs också där uppe och gör sig City- fina.

Matteo sitter lugnt i soffan här brevid och chillar med värdpapis iPad. Och jo, jag tog med Sophia ner så värdmami kan nu gå loss med sin klädångest i fred. Så det jag vill få fram är hur sköööööönt det ska bli när de vuxna åkt och när barnen är i säng och man bara kan ta ett djuuupt lugnt andetag. Väljer redan nu vilken film jag ska se. Känner för sorglig, förutsägbar romantisk. Ååååååååååååhhhhhhh vad mysigt jag ska ha det :):):):):)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar