måndag 14 maj 2012

om jag ändå ska visa er massa saker kan jag lika gärna visa er min bränna från i helgen

Till skillnad från min vän Sara, som blir brun bara av höra ordet solsken, så verkar mina pigment göra livet lite svårt för mig. Alla soldagar vi haft, alla eftermiddagar jag legat ute i solen och insupit varenda solstråle........ helt utan resultat. Tröstade mig med tanken om att solen kanske inte var så stark just den dagen men så: 1) ser man Saras bruna ansikte och undrar vad tusan som hände 2) kanske var solen extra stark hos henne?

Så nu när det var så glassigt varmt igår i City, och jag kände hur solen tog och köpte ju en ny fin klänning, tänkte jag att nu skulle jag väl ändå få lite färg? Få tillbaka mina små fräknar på lilla näsan och lite brun om armar och ben. Men lita på att någon Gud där uppe jävlas med mig. Kolla vilken snygg bränna jag kom hem med då:


SER NI?! Kanske inte men kollar man rrrriktigt noga så ser man att jag fått en liten rand, från min väska!! Alltså fattar ni? Vad i....?! Jag går alltså omkring barbent och lättklädd, ytterst exposed till solens strålar och kommer hem med en bränna från väskhelvetet?! (förlåt väska, du äro så fin) Och bara på ena axeln! Nåja, som tur är livet mer än att vara brun. Det finns andra viktiga saker här i livet, som hur mycket pengar man har på kontot, hur länge man kan stå på ett ben eller antalet bilar i sin Ferrari-samling. *sKojJaReN*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar