måndag 21 maj 2012

Att bli expert på en storstad


Nämen asså eeh, hej va. Är ni här också ja... jaja, Trevligt. Jag är bara här och hänger lite. Mätt i magen efter de GODASTE KÖTTBULLARNA JAG ÄTIT I MITT LIV! No offense nu mamma eller farmor men alltså God damn! Såååå goda och gjorda heeeelt från scratch by Nonno. Och tomatsåsen...... och med lite spaghetti till det! Har glömt hur god mat kan vara, himmalagad dessutom!

Efter den utsökta måltiden hoppade jag in i duschen för att skölja av sololja från kroppen och tömma bikini på sand och tång för gissa vem som badade idag? JAG. Årets första dopp som jag gav tusan på skulle göras innan maj var slut. Och det klarade jag! Det var, hur ska jag säga det, uppfriskande. Men jag doppade hela kroppen och huvudet och blötte håret och hela köret och det är allt som räknas!!!!

Sen har jag kollat på film denna afton också. Och läst lite i min bok. Bara några sidor men det började bra. Tycker det är lite klurigt med läsningen för helst vill jag sitta helt ostörd utan massa ljud runt omkring mig och ni kan väl gissa hur få de tillfällena är? Får väl öva på att läsa bland folk då då. Hur som helst, filmen! Asbra, Going the Distance hette den. Verkligen sevärd och kvällens filmtips. Och så fanns det massa bra musik så musikverkstaden drog igång igen och nya framtida favoriter är nu hittade.

Veckan framför mig verkar bli en rätt vanlig vecka men man ska ju aldrig vara för säker. Vet att Nonno och Jennie ska in till City några dagar i veckan och de frågade mig om tips på saker man kan göra. De ville göra saker som inte alla turister kände till och ville kolla med någon som "knew their way around the city"  Exakt så sa dem! Gissa om jag blev lite mallig då och kände mig som värsta New York- bon med värsta kollen? Jaja, man har väl lite tips här och där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar