fredag 18 maj 2012

Come away little lost, come away to the water. Away from the light you always knew. Come away little light, come away to the darkness. In the shade of the night we'll come looking for you

Kan inte sova. Sitter och kollar på klockan, 11.34 PM och borde gå och lägga mig. Det finns ingen att prata med och jag har varvat Internet 5 gånger om. Men jag kan inte sova. Varför? Jag sitter och är förbannad.

Utan klar anledning, om jag ska vara ärlig men jag känner mig alldeles för uppbrusad och stirrig för att ens tänka tanken på att sova. Kanske skulle det hjälpa om jag gick ut en stund. Eller drog ner och sprang på löpbandet tills jag kollapsar. Dra ut i skogen och sparka på grenar, skrika så högt jag bara kan och bara gå loss à la Hulken. Wow, värst vad emo jag lät här nu då??

Såklart hjälper det inte när jag bara lyssnar på arga låtar. Borde byta till mina vaggvisor, hålla min egen hand och sjunga något sött och tänka på att det är fredag imorgon. Och inte bara fredag; ledig fredag. JAJEMÄN. Ni snackar med tjejen vars värdmami hade jobbmöten hela fredagen som blev inställda såhär sista minuten kvällen innan. Jahapp, så härligt man kan ha det.

Nej ni, det hjälpte faktiskt lite att skriva här. Har lugnat ner mig lite nu och kanske vore det mysigt att borsta tänderna och krypa ner i sängen ändå. Gosa och mysa kunna sova hur länge jag vill imorgon. Förmodligen kommer jag vakna av att kidzen skriker och springer omkring runt 7-tiden men vet ni vad, vi hade en sån himla fin dag tillsammans så just nu gör det ingenting. För vet ni vad, det är det man ska komma ihåg och tänka lite extra på- hur bra vissa dagar kan vara.

Lite mindre sån här musik:



Och kanske något mer i stil med denna till läggdags:



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar