onsdag 9 maj 2012

checkar in för att visa hur jag mår



Jag mår mighty fine! Matteo kommer snart hem från skolan och då ska det tryckas in snacks i truten snabbt som tusan, snabbt bad, rusa iväg till tae kwan do, hem och ge middag och vips kommer klockan vara halv sju och dags för Sophias milk bottle!

Innan vi går ut och leker en stund låter jag Sophia vakna till och kolla lite på teve. Gissa vad som visas idag? Ett avsnitt från favoritprogrammet som jag såg på med dem precis när jag kom! Sån sjuk trip tillbaka i tiden, plötsligt sitter jag där i början av september, med barn jag knappt känner och bor i ett hus som inte är mitt eget. Allt är nytt och jag känner ingen utanför huset.

Tusan vad modig jag var! Ger migsjälv en påminnelse nu att aldrig jag aldrig får bli för bekväm. Som nu när jag har drömmar att flytta in till City. Någonstans i hjärnan tänker jag "men det är lättare att stanna här i familjen och passa barnen, eller så hittar jag en ny familj? Eller så åker jag till Sverige och jobbar?" JAG SKA INTE BLI FÖR BEKVÄM. Visst hade det varit enklare att stanna här i Darien och jobba som nanny ett tag till men det vill jag ju inte! Måste bryta loss, våga misslyckas lite och uppleva lite nya saker!

Och har precis suttit på Skype med mamma. Bara pratat av mig lite och nyss firat att idag är en bra dag med en efterrätt efter lunchen. LYYYXXxxxXxxXx

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar