lördag 26 maj 2012

Can you imagine when the race is won, turn our golden faces into the sun. Praising our leaders, we're getting in tune, the music's played by the madman


Ser ni så konstnärlig jag är?! Blev lite inspirerad av några fina tavlor jag såg idag när jag var i grannstaden New Canaan och gick runt i butiker. Så himla fina och jag såg framför mig min framtida lägenhet med alla fina tavlor, all fin inredning jag ska köpa och souvenirer jag ska samla på mig från platser jag besöker.

Som vanligt är klockan på tok för mycket och jag borde fundera på att gå och lägga mig. Det har blivit lite av en dålig vana, att jag sitter såhär med Macen uppe, lyssnar på ny musik och fixar in den på iPoden. Sen klagar jag för att rummet är för varmt och inbillar mig att jag minsann inte kan somna när det är för varmt i rummet. Sant faktiskt, inget är värre än att somna svettig!

Tillbaka till musiken så har jag hittat lite nya låtar och jobbar på ett nytt sound. Det har blivit mer från Fun, The Boxer Rebellion och lite Brandi Carlile, Will Young, Oasis med mera med mera. Låter jag inte så allmänbildad när jag bara langar ut massa namn på artister? Rätt många nyingar har jag funnit och är himla glad över det. Så nu ska jag lära mig allt om dem, finkamma vartenda skiva och hitta nya favoriter. Vänta ni bara så har jag en ny favvis. För tillfället är Brandi Carliles låtar favoriter.

Usch nu är mitt rum varmt.... känner min egen forsvettsdoft och jag vill ha frisk, kall luft! Och det är inte lönt att öppna fönstret, dels för att man inte kan öppna fönstret och dels för att det är varmare ute än inne. Som sagt, luftfuktigheten.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar