söndag 27 maj 2012

En helg senare


Kanske det bästa sättet att vakna på efter en utekväll- helt ensam hemma och vad gör man då? Man måste ju fira med glass då ju. Trots att klockan är 3.30 på eftermiddagen och solen skiner så slänger man upp fötterna på soffan och bara hugger in. Och känner sig sådär äckligt nöjd.

JAG LEVER. Ni kanske inte har trott det eftersom jag inte gett er några levnadstecken på några dagar men jag har haft det fint iallafall. Igår jobbade jag först på A&F och medan jag stod där så planerades min utekväll. Jag slutade 1.30, tog tåget hem från Stamford, var hemma i ungefär 25 minuter och skjutsades snabbt som blixten till tågstationen och drog in till City. Från Jobb-Johanna till Utekväll-Johanna på cirkus 25 minuter, kan jag få lite cred för det eller?

Hursomhelst, kom in till City och mötte tjejerna och födelsedagsfirandet av Daniella drog igång! Dock inte rikigt som vi tänkt eftersom himmeln öppnade sig lagom tid till vår picnick.......... Vi satte upp läger på McDonalds istället och satt där med vår glutenfria kaka, varmt vin, jordgubbar och lösgodis. Svenskt och bra. Intog hemskt god thaimat till middag, lulllade omkring på Times Square ett tag och sen var festen igång nere i SoHo. Feeeeeeeeest hela kvällen och givetvis är ingen utekväll komplett utan ett besök på Veranda.

Och sen ta tåget hem........ 05.35 från Grand Central. Det är alltid en så konstig känsla när man går hem och klockan är 7, de flesta går liksom upp vid den tiden och så ska jag gå och lägga mig! Och sova bort halva min söndag! För första gången på länge åkte jag hem själv och tog då tillfället i akt och la mig i källarsängen, mörkt och tyst var precis vad jag behövde.

Hela tjejligan kommer snart hit och på något vänster ska vi grilla hamburgare, antingen här eller om det blir på stranden eller om vi bara skiter i det och köper med oss något. Och förresten, GRATTIS SVERIGE TILL EUROVISION SONG CONTEST VINSTEN!! Sjukaste!! Så sitter vi 4 tjejer där på vårt vanliga stammisdiner och tänker undrar vem som vann Eurovision och tänk om Sverige vunnit så bara sitter vi där och vet ingenting. OCH SÅ FAN VINNER DEM! HAhahahahahahahhahaha grattis till Loreen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar