fredag 18 maj 2012

Konstigt tycker jag att de längsta jobbdagarna ibland blir de bästa

Ta denna dag till exempel. Jag fick agera chaufför till både värdmami och värdpapi som skulle köras till olika ställen och sedan dess har det varit i full gång. Lekplatsen imorse med lilltjej, köra till bibblan snabbt i eftermiddags och lämna tillbaka mina (försenade) filmer och sen har vi lekt ute heeeela dagen. Matteo kom hem från skolan vid fyra och vi lekte ute och hade det så jäkla roligt. Ännu roligare tyckte kidzen att det blev när grannhunden kom och ville leka med oss. Så de kastade boll med hunden och jag kunde bättra på "brännan". Win win situation. 

Allt har liksom bara haft ett sånt bra flyt. Allt har gått bra, Matteo har tjurat lite men det har gått över lika snabbt som det kommit. De har båda lyssnat på vad jag sagt och varit så jäkla snälla barn. DEN HÄR DAGEN VAR FIN! Matteo sitter just nu och leker med sina tåg men ska förhöras på sina ord till imorgon. I normala fall hade jag förberett mig för ett mini-breakdown från honom men vi har gjort upp en deal- han fick glass till mellis om han lovade mig att vara snäll resten av dagen. Leker med tanken på att ge honom glass oftare. Peace out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar