fredag 25 maj 2012

Drömmer mig bort till allt som handlar om Hawaii


MOOOORRRRRRRR.

Ja jag sitter då här och kollar upp lite resor till Hawaii som kanske blir av i september. Kollar lite flygpriser och surfar och kikar runt bland olika hotell. Men jag vet ju inget om Hawaii!! Vart ska man åka? Vilken ö är bäst? Vad måste man göra och se? Och jag fattar inte hur man ska leta runt efter hotell??????? Blir förbannad.

Har i och för sig hört runt lite bland mitt kontaktnät (viktig tjej!) och fått lite hjälp på vägen. Vi vill ju dit på avkopplande semester. Och så vill vi dyka och snorkla och kanske göra lite saker. Men inte hamna i turistfällor och bara vara bland amerikanare. Och helst ska det vara billigt. Lite många krav och önskemål kanske men jag har faktiskt lyckats hitta rätt många bra saker. Övat fram lite letar-skills och kommit fram till att det nog blir billigast om vi hyr en lägenhet eller en lite hydda eller något.

Nu är jag alltså helt fast i Hawaii och drömmer mig bort till en solig dag på en härlig strand, fint blått vatten med en paraplydrink i handen, blommor i håret och ett sånt fint blomhalsband. Och kokosnöter till bikinitopp och stråkjol. Och en ukulele. Så härligt det ska bli att resa iväg och jag HOPPAS vi har råd med Hawaii!

Ikväll ska värdföräldrarna kanske ut med Nonno och Jennie på middag. Detta ständiga velande och dessa konstant ändrade planer. Heheh stackars värdmami hade bokat bord på en fin restaurang till de 4 och så hade Nonno svarat "äääeh restaurang? Jag pallar inte det, är det inte någon match på ikväll?" En sak vet jag iallafall, jag ska ha tända ljus och kolla på mysig film ikväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar