lördag 19 maj 2012

Ju högre antal grader, desto fler glasskålar får man ta

Bara en egen lite matematisk uträkning jag kommit på.

Sitter inne och tar skydd från solen en stund. Alisa och Sara har hängt här hela eftermiddagen och tillsammans har vi badat i solens strålar och hoppats på brunare hy. Förutom Sara kanske som redan bränt sig, hihihih. Ser ut att ha fått lite färg iallafall och mina fräknar börjar dyka upp nu! Söta lilla fräknar som får mig att tänka på Pippi-Långstrump- Johanna busa loss på somrarna.

Det blev lite ändrade planer igår- från fest i City all night long till att dra hem till Sara som har huset för sigsjälv och mysa med en film till småtimmarna. Men det var lika bra och jag har nu ett nytt glassberoende. Nämligen vaniljglass, smält vit choklad med varma hallon. ÅÅHÅHÅHHÅHÅH och jag ska klura ut en hel massa andra glasskombinationer. Jag ska bli glasskombo-master!! På tal om sitter jag med en ny kombo nu- vanilj-choklad-kex-mint-blandning. Himmelskt.

Kan man bli laktosintolerant av att äta för mycket glass? Kanske om man pratar för mycket om det? Nog nu. Nonno och Jennie, som varit i Miami hela veckan, kom precis hem och berättar om hur härligt de haft det. Så nu får jag återigen dela med mig av badrummet och kan inte längre valsa in på mitt rum och plocka kläder när jag vill. Men jag lider inte. Inte ett dugg faktiskt. De är så himla härligt sällskap här hemma och kidzen älskar att leka med dem så den uppoffring kan jag lätt göra.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar