tisdag 15 november 2011

upp och hoppa igen. tvåbarnsmamma 2.0

Imorse när jag vaknade hörde jag hur Sophia skrev "Mummiiiiieee, mummiieee, mummieeee!!" Åhnej tänkte jag då, att man ska behöva vakna mitt i natenn när man ska upp tidigt och vara på G hela dagen. Men jag accepterade läget och tänkte att jag skulle lura migsjälv "Klockan är bara 2 Johanna, du ör DÖDSTRÖTT. Somna om nu, klockan är trots allt 2....." Sen hör jag Matteo hoppa ur sängen och springa in mot värdmamis rum "Åhnej" fortsatte jag tänka, "är han redan uppe också? Tusan också..... Okej klockan är 2, klockan är 2, klockan är... " *kNacKkNAAAAAcK* Jaha. Klockan var inte 2. Klockan var halv ju och värdmami knackade på dörren för uppstigning. Mindre FML- moment.

Nu är vi alla uppe iallafall. Ska snart sätta igång med frukost till barnen, det har redan byts äcklig blöja och blöta pyjamasar har slängts i tvätten och någonstans slog det mig att medan jag bytar geggablöjor på småbarn i USA firas min syster på 18 år i Sverige. Orättvis värld. Men hon fick mitt paket och älskade det. GO ME! Dags att fortsätta med mina "barn"

Kram från "mamma"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar