tisdag 22 november 2011

ibland är det så tydligt att värdmami inte växt upp vid kallare breddgrader

Både värdmami och värdpapi är från Nya Zealand så de är inte vana vid kalla temperaturer. Ibland kan de fråga mig lite konstiga saker som till exempel:

Det var den första snödagen redan i oktober och värdpapi frågar mig "Så Johanna, har du sett snö någon gång?"


Värdmami behövde köpa varma skor och frågade om jag behövde ett par varmare skor. "Nej det är lugnt" svarade jag "jag köpte hemma" "Säljer de vinterskor i Sverige?!"


Vi pratar om bilar och jag frågar när vi ska byta till vinterdäck. Värdmami fattar inte riktigt och frågar då "Måste man ha andra däck när man kör i snö?"


Alla väldigt tydliga exempel på att de inte riktigt vet vad snö handlar om OCH att de inte har en öres koll på vart fan Sverige ligger!!???! "Har du sett snö någon gång", skämtar du? Vid den här tiden förra året var ju snö allt man såg........ Suck, men trots detta finns det en sak som visar extra tydligt att mina värdföräldrar inte har växt upp med minusgrader utomhus. DE VET INTE HUR MAN KLÄR SIG MYSIGT UNDER VINTERN!



På bilderna här ovan ser ni mina mysestrumpor- en av alla mina gosiga par strumpor som håller fossingarna varma när det är kallt på golvet. Jag har haft på mig dem ett antal gånger men det var inte förrän nu ikväll som min värdmami fick syn på dem och nästan vek sig av skratt "Vad fasen har du på fötterna?! Är det där hundöron?!?!?!?! HAHAHAHAHAHAHA" Ja. Dessa är mina mysestrumpor. Jag förklarade att jag alltid har det, och att jag knappast är ensam om att ha det (!!!!) och hon började väl förstå framåt slutet. Men ändå. Jag ska minsann köpa ett par till henne i julklapp så ska hon få se hur gosiga det är! Godnatt från the US här nu. Vi hörs imorgon. Och good news! Jag jobbar bara till onsdag eftermiddag, sen är det ju Thanksgiving och då är det lite lååångheeeeeeeelg! Pussisar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar