tisdag 1 november 2011

i want to be there when the lightning strikes and the saints go marching in

Första Halloween (sedan 90- talet) i USA!!! Det var precis så galet och Halloween-igt som jag tänkt. Det är faktiskt lite synd att vi inte har så mycket som ett oranget ljus som påminner oss om Halloween i detta hus. Värdmami blir freake dout av allt sånt och tar så mycket avstånd hon bara kan. Men grannarna har gått all in. Vi var inne hos en av alla grannar och där fick barnen pizza, mamman hade bakat massa Halloween- brownies och grejjer, alla föräldrar var utklädda, det var pumpor och spöken överallt..... Och så kommer jag&värdmami totalt Halloweenlösa. Men barnen hade väldigt roligt. Och jag fick följa med när alla barn gick trick-or-treat, vilket var så sjukt gulligt att se. Bestämde mig sedan att jag ska ha mina barn här i USA och så ska jag samla alla mina trevliga grannar och deras jämngamla barn och så ska vi ha riktigt stort Halloween- firande. Men det blir lite längre fram i tiden.

Och dagen blev inte så mycket kaos som jag trodde. Sophia sov inte så värst länge men vi käkade en stor lunch och sen begav vi oss till Stamford mall med Amanda och shoppade lite. Tänkte att jag inte skulle spendera pengar på migsjälv utan bara köpa saker till andra (presenter till lillasyster kanske???) men det gick inte. Var TVUNGEN att köpa en skitsnygg halsduk eller två och en tröja som jag bara måste ha.


Tänker nu att jag saknar mina vänner hemma. Mina vänner som jag hittat här är helt fantastiska! Helt sjukt att man klickar så bra med personer vars existens man inte hade någon aning om får 2 månader sedan. Men liksom...... homies from back home kommer alltid vara homies from back home. Som dessa två tillexempel. Inte långt tills Hänsipants fyller år nu. 19 år din lilla skrålla. Inte illa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar