tisdag 15 november 2011

lillebror, bli inte som jag när du blir stor. du stod i dörren och sa "är det här allt du blir så dör jag" Lillebror bli aldrig som jag

Lillebror får detta inlägg. Små saker som Matteo gjort har fått mig att tänka på lilla Danne när hemma och ibland ser jag kanske lite för mycket Daniel i Matteo? Det hela började i fredags när Matteo ville ha en Beyblade, en typ av leksak som Daniel var helt förälskad i för många många år sedan. Imorse satt vi och kollade på ett Beyblade- program på Cartoon Network och så tänkte jag på lillebror igen. Hur han kunde sitta i timmar på sitt rum tillsammans med kompisar med sina Beyblades, köpte olika typer av Beyblade för sin minst förtjänande veckopeng och allt det där som småkillar gör.

Lilla lillebror. Så får jag inte säga kanske, han går i åttan och är ungefär ett huvud längre än mig. Strunt i det, han kommer alltid vara lite lillebror. Vi har bråkat en rätt bra del i våra dar men nu när jag är här i US så inser jag att hans små bus faktiskt kan vara rätt roliga. Och skämten han säger är ibland inte bara skit, de kan vara rätt roliga! Åh, Danneponken. När jag är hemma får vi ha en liten brother&sister time. Kanske lite mat och sen nått du gillar? Laserdome? Nått killar gillar att göra? Bara vi inte lanar..... och jag bjuder inte på maten!..... Så mycket pengar har jag inte :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar