fredag 25 november 2011

If i lost my map, if i lost it all or fell into a trap....

Fredagenskvällen är så kommen. Det känns lite konstigt att vara ledig idag OCH imorgon OCH dagen efter det!! Dagen har i all ärlighetens namn slösats bort. Vid ett- tiden tog jag tag i dagen och städade undan i mitt rum, vek kläder, klädde på mig, kastade lite smink i ansiktet och bäddade sängen. För att underhålla barnen tog jag med dem ut på lite glass och lekplatshäng. Matteo var väl mindre nöjd med den, han ville helst fortsätta spela på värdpapis iPad..... som han gjort exakt hela dagen. Exakt. Hela. Dagen. Men han blev väl lite gladare när jag sa att det skulle bjudas på chokladglass. Skitunge som han kan vara sa han bara ill mig "Jag gillar inte glass" Mina tankar då var väl inte så snälla men jag visste att han visst tycker om chokladglass. Fniss fniss fniisssss


Min softa plats här i huset. Bäddad säng, Macen spelar musik (Coldplay <3<3<3) och underhåller mig med Photobooth

Sa du uttråkad? Jag hyrde dock lite filmer från bibblan som jag tänkte dra igång. Allt från Austin Powers till Bruce All mighty till Juno ligger i högen. Kvällens planer är ingen big deal, ska passa barnen medan värdföräldrar har date night. Så otroligt gulligt. Date night. Man blir ju kär bara av att höra orden- date night date night date night date night


Och se här! Har för första gången på mig min poncho/cape/ kalla det vad som. Värt att nämnas är att jag köpte tygbiten i augusti. Känner mig lite som professor Snape eller möjligtvis Harry P när jag drar runt i den. Swoosh swoosh swoosh och känner mig viktig med mina trollformer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar