lördag 12 november 2011

syster-yster som spelar guitar hero med en pojkvän som är värdelös på att förlora

Morning till er! Musikalen igår vad helt amazing och jag hade en jättehärlig kväll inne i City.  Käkade på världens godaste thairestaurang. Låt mig beskriva hur gott det var--- AAAAAAAAAAHAVAVAVAVAWOOOOON SÅ JÄÄÄÄÄÄÄÄVLA GOOTTTTTT!!!! så nu har jag ett tips till er alla som ska käka i City. Käka där. När vi proppat oss med mat så vandrade vi omkring lite runt Times Square och sen gick vi mot teatern. Vi tänkte att det skulle vara rätt mycket folk och långa köer och så och attans så rätt vi hade. Helt sjukt vad mycket folk det var..... Jaja, vi hade kick-ass platser (tack värdpapi) och sen var det bara att njuta av the show. Fast jag måste erkänna en sak. Har man sett Lejonkungen på Broadway så känns allt annat lite.... mindre. Bra, skitbra..... men lite mindre. Vi kom hem rätt sent igårkväll för de dumma tågen gjorde en massa stopp för fulla uteliggare? De kickades av tåget men så sprang de efter, så tåget fick stanna, det bråkades med biljettmannen så jag&värdmmi om hem lite efter ett. Kommer inte ens ihåg när jag gick och la mig så sent sist. Hehehe just det, Twiight- marathon ;)

Så nu har jag tagit det rrrrriktigt lugnt som alltid på lördagsmornar. Käkat godis till frukost (ja, illa och ja, gott!) och hunnit med Skype. Både Vici och syster spenderade jag lite kvalitetstid med. Fast Skype med syster slutar alltid likadant- vi snackar, sen fastnar vi i något annat och sitter bara och glor. Mysigt iallafall. Ska glida vidare med en av filmerna jag hyrde i veckan. Och gissa vilken film som fanns.....?


KOLLA!!! Helt ärligt, de hade Patrik 1.5 på bibblan! Mitt bland alla Foreign- filmer hittade jag den så det var väl klart att den fick följa med hem!? Så de blir en slappis- lördagsmorgon och sen bär det nog av mot IKEA med the ladies. Mums. Och det finns julbord på IKEA!! I december någon gång finns det ett julbord som man kan boka in sig på. Inte illa pinkat med julmat 3 gånger, eller?!


UPDATE. Vi såg musikalen Wicked, handlade om häxan från Trollkaren från Oz. Man fick följa hennes liv från hon föddes tills hon blev the Wiked Witch of the West. Och så käkade vi på ett ställe som hette Nanking, mellan 50th& 51 st på Broadway. Nu vet ni!

2 kommentarer:

  1. Åh! Du glömde skriva VILKEN restaurang du åt på och vilken broadwayshow du såg!!? Tell me!

    SvaraRadera
  2. Hahaha förlåt amanda! Wicked såg vi och vi käkade på en restaurang som hette Nanking tror jag :D

    SvaraRadera