onsdag 9 november 2011

hur man kan längta så mycket efter något man så många gånger drömt om att komma ifrån är ett under för mig


Och så här ser det ut på kvällen ur mitt fönster. Nu ser ni inte det så himla bra, ni ser det inte alls, men det är fullmåne ikväll. Warewolf time, väldigt Twilight. Och så skymms månen lite av nakna grenar från träden och ser lite kusligt ut. Också väldigt Twilight.

Det är faktiskt inte så många veckor tills jag åker hem och hälsar på allt och alla hemma i Sverige. Rubriken beskriver känslan. Jag vet inte hur många gånger sedan jag var 12, att jag så fort jag kunde skulle lämna Sverige och aldrig sakna en regnig novemberdag i Falsterbo. Aldrig skulle jag sakna att gå omkring i Malmö och käka på ok för dyra kakor på Espresso House. Och nu sitter jag här, borta i USA och saknar precis allt det där! Eller nej en regnig novemberdag i Falsterbo saknar jag väl inte. Jag ser framför mig en massa kära återseenden med folk hemma. Med min familj
Andra saker jag längtar efter:
- Skumtomtar
- Julmust
- Skagenröra
- Pepparkakor
- Mysa i Malmö, fyllt med juleljus (New York City lär vara rätt fint under julen.... Just sayin')
- Min säng!!!
- Alla mina vänner hemma. Ni ska veta som jag saknar er!
- Alla kläder jag så hjärtlöst lämnade hemma
- Mina Estrella- chips- ni vet dem som är räffliga på ena sidan och släta på andra sidan? Finns de fortfarande?
- Att sitta runt ett bord, hela familjen samlad med god mat och mysiga ljus
- Min cykel
- Julpynt och julsånger! Apelsiner med nejlikor och adventsljusstakar för hela slanten med julmusik spelandes i bakgrunden

Jag kan fortsätta rätt länge. Men åh, det ska bli så kärt att komma hem. Alla de dagar man längtat sig bort från Skåne och nu längtar man tillbaka. Aldrig blir jag riktigt klok på mig själv

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar