lördag 12 november 2011

Soligt ända in i november

Det här känns lite för bra för att vara sant. Det är sol, 15 grader och perfekt höstväder! What's going on egentligen?? I oktober var det snö och i november är det höst med höstfärgade löv...... Jag njuter.


Min fina stooora säng där  bakgrunden ja. Klippte bort allt det stökiga så att ni inte ser det. Mamma, jag är bättre på att hålla rummet städat men på helgerna släpper jag lite på dem reglerna. Om planerna är detsamma nu som imorse blir jag hämtad för en tripp till IKEA om några 20 minuter. Och ja, vi ska äta köttbullar. Mina värdföräldrar tycker att vi svenskar är tramsiga som åker till IKEA och äter svenskt, öppnar godisbutiker för att vi inte klarar oss utan eller alternatvit, att familjen skickar godis (tack min familj!) Men ja så är vi. Så är svenskar. Köttbullar är gott och man lever inte ordentligt utan Marabou. Ska bli rätt smaskigt att käka köttbullar med mos och smarrig brunsås. Oh lord vad gott. Tidsoptimisten som vanligt. Nu ska jag alltså sminka mig, skriva handlarlista, hitta mina solglasögon och organisera handväskan på en kvart. Sån't går väl?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar