onsdag 2 november 2011

Det är alltid lika roligt att jämföra två olika platser. Därför är det så kanon att man kan skriva listor!

Saker som finns i USA men inte i Sverige
- Drive-thru apotek
- Drive-thru när man ska lämna tillbaka böcker på bibblan
- Personer vars jobb är att tanka din bil, packa dina varor eller köra tillbaka kundvagnen till sin plats
- 4- vägsstopp. Alla bilar stannar och ingen vet vem som ska köra först. Alltid awkward stämning (Okej nu måste jag ändra mig. Tydligen finns detta påhitt i Sverige. Men inte fan har jag sett ett enda 4- vägsstopp! Dum idé var det än finns i världen)
- Kakdeg på tub



Saker som finns i Sverige men inte i USA
- Huvudled, högerregel, företräde...... Bilregler allt som allt
- ORDENTLIGA PLASTKASSAR!
- Vaniljsocker
- Pärlsocker
- Rimliga storlekar chipspåsar

HAR JAG GLÖMT NÅGOT?

5 kommentarer:

  1. Det finns både 3- och 4-vägstopp i Sverige med. Men dom är ju inte så vanliga, här är dom ju ÖVERALLT.
    Finns det ATM Drive-thru i Sverige? Det finns iaf här :p

    SvaraRadera
  2. Calle, jag är snart i Sverige också! :D
    Va, Ida menar du att det finns sånna stopp hemma?! Har jag nog aldrig sett.... De är skitstöriga iallafall. Och Gud, hur kunde jag glömma drive-thru- ATM?!

    SvaraRadera
  3. Jodå, dom finns hemma. Jag har sett det med egna i ögon. Det var iof i min teoribok, men det finns!

    SvaraRadera
  4. Hahahhaa där ser man! jag får la se när jag åker hem över jul om jag kan leta upp några ;)

    SvaraRadera