onsdag 9 november 2011

löven faller som regnet. det låter poetiskt men det är faktiskt sant- det regnar löv

Lövstorm, den har man inte hört innan va? Snöstorm hit, regnstorm dit. Ingenting slår ett regn blandat med gulliga höstfärger. Kalas I say. Sophia ligger och sover, värdmami är ute på jobbärenden och jag... levererar blogginlägg. Och planerar lite på hur resten av dagen ska se ut. Jag måste alltid ha en liten plan. Och har jag ingen plan slutar det bara med att vi glor framför teven--- sjukt trist from time to time. Jag funderar väl på att springa runt ute på gatan med Sophia, ta ut cykeln fastän hon inte förstår hur man gör. Ta med lite böcker ut och läsa och spana efter läskiga ekorrar. Så har ni inget blogginlägg från mig har ni stenkoll på vad jag gör.


Förresten kan jag erkänna att jag saknar Formtoppen. Att gå på ett mysigt BodyBalance pass på morgonen, mhmhmhmh. Eller Zumba, eller döda sig själv på indoorwalking, Bodypump eller varför inte ett avslappnande BodyAttack? Skoja bara, BodyAttack var allt annat än avslapnande.  Har inte gått och blivit medlem på något gym än och vet inte riktigt hur det skulle gå. Jag jobbar ju hela dagarna, på kvällarna har jag ofta saker planerade med kompisar eller något och på helgerna hänger jag också med kompisar! Och har skitkul! Nej jag får väl stå ut med mitt löpband ett tag till då......

Hörs senare, när jag sparkat i lövhögar och läst barnböcker i solen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar