måndag 27 februari 2012

with a bullet proof vest and the windows all closed. I'll be doing my best, I'll see you soon



Första dagen på veckan, finito. Inget märkvärdigt att rapportera. Imorgon ska jag provjobba på A&F dock och DET ser vi fram emot! Måste bara veta hur länge jag ska vara där, har ringt två gånger och båda gångerna har de bett mig "please hold" och där har jag stått och hold:at i sju minuter!?!? Ovärda fjorton minuter slösade på ingenting. Nåväl, tredje gången gillt och allt.

Börjar även lite smått fundera hur tusiken jag ska få ihop allt det här..... Jag kom trots allt hit för att vara au pair och vill inte att värdmami och hela värdfamiljen ska få lida för att jag har ett andra jobb. Värdmamis jobb ska inte bli lidande på grund av mitt jobb. Timmarna är inte så farliga (tror jag iallafall) men det blir lite knepigare med logistiken. Vi har bara 1 bil, Matteo har tae kwan do två gånger i veckan vilket betyder behov av bil. Snart drar fotbollssäsongen igång vilket betyder ökat behov av bil. Jag får väl bli expert på att ta tåget och lära mig springa upp för Barringer-backen snabbt för att kunna ta hand som lillbruden.

Okej nu har jag ventilerat det! Känns skööööönt att snacka med er gott folk. Hör Matteo nerifrån hur han frågar värdmami när klockan är 7. Jag har nämligen lovat att lägga pussel med honom när Sophia gått och lagt sig, vilket hon brukar göra klockan 7. Hehehehehhee han ska få smaka på mina pusselskillz och bli imponerad över hur grym jag är. Måste snyta mig nu. Stackars min näsa har blivit röd av allt snytningspapper och nu svider den. Stackats stackats lillnäsa ska få sig en rejäl omgång med vaselin för vaselin hjälper mot allt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar