onsdag 22 februari 2012

vad lyssnar du på för musik när du tränar?

Jag har faktiskt inte tänkt på hur annorlunda det kan vara förrän jag kom hit och började springa lite på löpbandet. I början var musiken det enda som kunde få mig att springa i mer än 2 minuter. Härlig dunka dunka musik, houselåtar i äkta festanda. Sån musik lyssnar jag fortfarande på när jag springer, för att distrahera tankarna liksom. Så att man inte tänker så himla mycket på att man står där på löpbandet och springer. 




2 låtar som jag lyssnar på. Den första är min "powerlåt" och den jag lyssnar på för att orka den där sista biten och den andra blir jag så jäkla glad av!

Och så trodde jag det fungerade för alla. Man lyssnade på uptempo låtar för att hålla igång och sen den klassiska, hårdrock om man ska köra sån riktigt grov och manlig styrketräning. Där man bara vrrrrråååååålar ut en masssa ooooooförståååeliiiiigt och verkar aaaaaaarg heeeela tiiiiidddeeeeen! Hard rock hallelujaaah!!

Men min värdmami har visat mig annorlunda. När hon springer är det allt annat än snabba låtar som spelas och jag fattar inte hur hon orkar springa med sådan musik! Typ sån här:



2 rätt lugna låtar liksom. Men de ekar högt när hon är nere i källaren och does her thing och det funkar ju- hon tränar det hon ska.

Men smaken är som baken! Alla är vi olika! Bara kul hur olika man kan vara, i bara sånna små saker som vilken musik man lyssnar på när jag springer. Allt jag ville dela med mig for now

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar