söndag 12 februari 2012

dag 30- din favoritlåt från den här tiden förra året

LMFAO- Party Rock Anthem


Phonat- Set me free (Avicii remix)


Pitbull- Hey baby (drop it to the floor)

Jag är egentligen lite tidig med dem här låtarna med tajmingen var för sick för att ignoreras. Såhär nämligen. Om 2 veckor är det 1 är sedan jag och mina bästa Vici och Hanna vad i Bad Gastein för en härlig veckas skidåkning och annat. Dessa 3 låtarna kom att bli iconic för våran resa och bara jag hör en av dem sugs jag direkt tillbaka till Österrikes härligheter, med Bad Gastein- kebab mitt i natten, skidåkning, after ski, alla utekvällar...... Fint som snus rättare sagt.

Så hade det här temat kommit under någon annan gång hade jag nog inte kunnat svara. Men nu hamnade jag ju runt sportlovsveckan så det blev rätt bra. Oh ja just det. Det var också på vår Bad Gastein resa som jag hörde denan för första gången och och blev helt fast (and still am)

The Cardigans- You're the storm

Tusan också. Nu blev jag helt sentimental. Minns hur grymt vårt hotell var, hur god maten var på hotellet (!!!) och hur innerligt bra jag hade det där. Tillsammans med mina bästa vänner. Stunder som dessa får man inte tillbaka.... Och nu sitter jag här och hade offrat mitt vänstra öra för att resa dit med dem igen och göra exakt allt, varenda minsta detalj, igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar