tisdag 28 februari 2012

johanna-just-nu

Nu ska jag alltså dela med mig lite av Johanna-just-nu. Varsågoda.

- Ni vet att jag fixade ögonbrynen förra veckan och beklagade mig sedan så charmigt med en första videoblogg? Det blev en fin form på ögonbrynen måste jag säga och jaaa det gjorde väl lite ont men ändå inte liksom. Smärta man måste vänja sig vid. Men nu vet jag att jag INTE ska fixa brynen på det sättet igen!! Mitt unibrow-område har blivit helt rött och eksemigt! Ser rätt freaky ut mot min spökbleka hy, ärligt talat. Eeeeeewww säger jag bara. Nej så det gör vi inte om. Vi noppar med lite pincetter istället.

- Jag har blivit helt tokig i matbloggar. Svenska som amerikanska.  Jag kan sitta hur länge som helst och klippa och klistra in recept i min RECEPT- mapp på datorn. Jag har riktigt goda recept ska ni veta och jag kan fan inte få nog av att samla på mig!! Jag har massa goda middagar, konstigt nog typ bara kycklingrecept, men jag har massa goda kakor, efterrätter, bakverk, klassiska scones, de perfekta våfflorna, egna snackbars, egen müsli, säg vad jag inte har! När jag ska hinna göra allt vet jag inte men det kommer väl den dagen så jag sitter själv i min lägenhet och behöver en god middag. 

Gamma Bild på mig och lilltjejen, typ min första månad här
- Och nu när det spelandes en låt som jag brukade tävla till på gymnastiken kom jag på mig själv att sakna gympan något otroligt!!! Det fanns ju en tid då jag knappt hade något liv eftersom jag gick i skolan hela dagarna, stannade kvar för att plugga, tagit med mig mat&träningskläder hemifrån på morgonen och åkte direkt till hallen, käkade middag där och tränade sedan i några timmar. Jäklar, var jag superwoman eller någonting?! Även om jag inte var top notch i laget så sakar jag ändå att gympa. Och saknar mina brudar! Och alla tävlingar och resor vi gjorde. Schweiz i somras och Gran Canaria för några vintrar sen. Fint skit det där alltså! Mitt älskade lag. JuniorTruppen forever


Johanna-just-nu. 
What? Oj har jag något mellan tänderna??

2 kommentarer:

  1. åh kan du inte lägga upp några tips på dem bloggarna?! :D jag blev jättenyfiken och jag älskar också att bara bläddra igenom och inspireras av matbloggar!!! :D
    PUSSS FINIS!

    SvaraRadera
  2. Givetvis!!

    1. favfamilyrecipes.com
    2. heywhatscooking.blogg.se
    3. linneasskafferi.se
    4. mumsigafrestelser.blogspot.com

    Enjooooy!

    SvaraRadera