torsdag 2 februari 2012

dag 21- en låt du lyssnar på när du är lycklig

Veronica Maggio- 17 år

Sisters Act- Oh happy day

När man är sådär hoppigt glad och man bara ler från öra till öra. Jag vågar inte säga att jag varit på riktigt helhjärtat ärligt lycklig- förutom på studenten- för det känns som en sån överväldigande känsla. Men när jag blir spralligt nervkittlande glad smäller jag på bland annat dessa låtar. Minns en dag för några år sedan när jag blev så glad--det var bara en vanlig mitt-i-vecka-eftermiddag, jag hoppade av bussen och var helt sanslöst glad. Av ingen anledning! Log STORT mot allt och alla och gjorde söta indianhopp hela vägen hem.

Och studenten....... Jag måste kanske sluta tänka på den varje gång jag ska skriva om en låt. Men sjutusan alltså..... OH HAPPY- FAKKIN- DAY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar