tisdag 21 februari 2012

bittra vakter som aldrig blev riktiga poliser

Mmm, så är väl min syn på de dumma "security officers" på Stamford Mall. Jag åkte dit med Matteo och Sophia (Matteo har ju winter break nu så han hänger med på våra äventyr hela veckan!) och tänkte att de två skulle leka fint och ha roligt med varandra. Det fick ju ett abrupt slut när den här officern pekar på Matteo och säger att han inte får vara där. Jag säger att han är med mig och hjälper mig passa hans syster men officern hänvisar till skylten som står vid ingången och säger att Matteo är för lång. Jovisst stämde det. Matteo var ungefär en halv decimeter över gränsen- alltså för lång för att leka där. Så vi blev utskickade därifrån. Fattar ni?!?!? En halv decimeter. Fem centimeter. Fem centimeter över gränsen och vi är out. Stackars Matteo skämdes och var nära tårar när vakten skällde ut honom (javisst! Han gick först loss på Matteo, sen mig!!) och han bad om ursäkt i bilen för att han var så lång. Mitt hjärta brast.

Men jag skulle inte låta den bittra vakten förstöra vår dag så vi styrde hem och lekte utomhus i solen. Matteo tog fram cykeln, Sophia puttade dockan i vagnen och vi hade en rätt härlig morgon tillsammans, vi tre. Sophia ligger som vanligt och sover och lillgrabben käkar lunch och spelar på sitt nya Wii- spel. Det är rätt mysigt att ha Matteo hemma, jag har liksom lite sällskap och han gillar att kunna spela Wii i fred, utan lillasyster som hänger på honom.

I eftermiddag blir det dock inget slappande för vi ska iväg mot akvariumet och möta upp Sara och hennes grabb där! Ska bli spännande att se hur våra killar är tillsammans, det är mer eller mindre exakt ett års skillnad på dem och de har rätt många gemensamma intressen. Problemet är bara att Matteo är så outhärdligt blyg men jag håller tummarna på att det går bra. Ska bli kul att få hänga lite med Sara under jobbtid också och går denna play date bra så blir det definitivt fler ;))

Gosesara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar