tisdag 7 februari 2012

during mating, male sharks get too eroused and kill the females in the process

Kolla vad man lar sig nar man ar pa aquarium!

Jamen, idag var vi pa New england Aquarium och hangde. Vi var dar nar de oppnade for att fa ut sa mycket av besoket som mojligt och jaklar vad vi sag fiskar! Vi fick se nar pingvinerna matades, gigantiska skoldpaddor, klappa krabbor och kolla pa alla fargglada fiskar. Sen hade vi kopt biljetter till en 3D- film om hajar.... Jag var val nagot skeptisk till hur dels Matteo skulle reagera och hur Sophia skulle sitta still och kolla pa hajar som ater andra djur! Men det var ratt smartfritt, till min forvaning. Vi var tvugna att ga innan filmen slutade eftersom den var lite val lang men det vi sag av filmen var inte alls sa valdsamt som jag trodde. Bada kidz rackte ut handerna for att forsoka "klappa fiskarna" som simmade forbi pa 3D- skarmen, hihihihih.

Och nu ar det ater igen vilopaus. Nar sophia har sin nap time ar det quiet time for mig och Matteo. Han sitter just nu och kakar (30 minuter efter tallriken lades fram och ungen ater fortfarande.....) och jag sitter pa vardmamis dator och kollar viktika statusuppdateringar pa Facebook och laser mina bloggar. I eftermiddag har jag inget planerat an, ar lite sugen pa att packa in ungarna i bilen och kora till huset jag bodde i for lange langesedan nar jag bodde har i Boston. Igar eftermiddags badade vi i poolen men inte utan lite drama- lilla froken bestamde sig for att gora en MEGABLOJA if you know what I mean.

Okej, jobbigt att lasa och skriva mer nar man inte har de svenska bokstaverna. Morr morr morr morr. Dags for mig att lasa lite skvallertidningar och ata lite room service food. HAHAAAAAA, life is sweet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar