tisdag 21 februari 2012

en bra tisdag blev en väldigt bra tisdag

Sophia kände tydligen för att ta en riktig nap idag men för en gångs skull så tillät jag inte det. Bruden väcktes lite efter två och sen styrde vi bilen direkt mot akvarium i Norwalk! Jag och barnen skulle träffa Sara och hennes William där och precis innan vi åkte frågade värdmami väldigt försiktigt om hon fick följa med. Noo prrroblem! Så hon hoppade in och iväg körde vi.

Alla tankar jag haft under dagen att Matteo och William inte skulle klicka försvann direkt. Grabbarna hade ju tillochmed riktigt kul tillsammans! Vi gick alla runt och kollade på de olika fiskarna, hajar, sälar, maneter och allt havsdjur-igt. Och sedan körde vi hem för alla de vanliga rutinerna- bada snabbis, äta mat och iväg på aktiviteter. Det har varit en bra tisdag helt enkelt. Och ännu bättre blev den när jag kikade i brevlådan och såg att mammas paket kommit!! Älskade mamma hade köpt en påse lösgodis och 2 små Marabou till mig och jag kan erkänna att jag dök direkt in i godispåsen. Det är faktiskt fetisdagen idag ju och jag har ju inte ätit semlor idag så... liksom...... 

Och så hade mamma skrivit ett fint litet brev till mig som jag blev lite tårögd av att läsa. Fick flashbacks till alla de stunder mamma alltid hjälpt och alltid fixat. Bästaste mamma. Och för att inte tala om de antal timmar vi satt och räknade och repeterade matte för matteproven i sjuan, åttan och nian. Min älskade mamma som ju är så himla bra. Mamma, I love and miss you! <3

 

1 kommentar:

  1. Sweetie, tack, du är underbar och jag saknar och älskar dig också. Så gott att läsa om att du har för dig och jag vet bara om att bara är så där BÄST liksom. Fy fanken vad kul med intervjun och go for it. Klä dig i deras stil liksom och se detta som en kick ass opportnity gumman. Även om det är lite jobbigt så är det ju bara så himla KUL. Jag är så stolt över dig. Kram , din alltid Mamma

    SvaraRadera