onsdag 29 februari 2012

sjukaste onsdagen

Tja onsdag. Arbetsveckans tredje dag och den dag jag alltid kämpar med. Onsdagar har alltid varit, och kommer alltid vara det, i mitt huvud. I skolan var onsdagen alltid den längsta dagen, jag hade alltid mest att göra och allt gick alltid fel på onsdagar. Det var som att någon såg mitt otycke för onsdagar och beslöt sig för att driva med mig. 

Liten överdrift kanske, onsdagar är väl inte bara massa jobbigt. Men det är liksom mitt i veckan, lite för långt från förra helgen och lite för många dagar kvar till nästa. Så om vi kan lägga mina onsdagskomplex åt sidan en stund då. Jag och bruden är hemma själva idag, värdmami har möten i City hela dagen. Min förkylning håller i sig och jag lovar er att det är en riktig förkylning! Inget "jag nös en gång, tror jag är sjukis" utan jag är sjuk på riktigt. Är alltid rädd att folk inte ska tro på mig så please..... Believe meeeee. 

Dessutom är det perfekt vara-sjuk-väder idag. Regn och lite kallt ute, att sitta under en filt och kolla på teve är därför den perfekta Sophia-sover-så-Johanna-kan-vila-sysslan. En bättre skottdag hade jag ju inte kunnat önska mig. På tal om skottdag så frågade Matteo var det var för någonting imorse. Både och jag värdmami försökte förklara men han kunde inte riktigt få huvudet runt varför man hade flera dagar en månad? 
"Och varför inte varje år? Och att bara en månad skulle ha fler dagar? Hur kände de andra månaderna om det? Eller,... vad var en månad nu igen?" Känns som att jag behöver en anteckningsbok som kan bli min "Weird stuff Matteo says" book.




Ojojojojojojoj första bilden ser ju rätt fake ut. Kan meddela att den är 100 % real. Det är jag som är duktig på att tajma mina foton. Kul i Photobooth har vi varje dag, lilltjejen och jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar