söndag 12 februari 2012

när man bor med förkylda barn

Baciller reser omkring i vårt hus. Matteo har mer eller mindre varit förkyld i snart en månad och Sophia har också varit lite sjuk. Och i sin rätta ordning, och efter att ha varit med kidzen hela dagarna hela veckan, är det nu jag som är dålig. Slemmig hals som svider och tung i huvudet. Gosh I hate this. Ville bara klaga lite på att jag är lite sjuk. Men inget som lite serie-tittande inte kan bota


Igårkväll var jag ju borta i Greenwich! Ungefär en kvarts bilfärd från oss, där bor Rikard som för tillfället är home alone och vi måste ju utnyttja de tillfällena!!! Vi började med att laga lite utsökt god mat och dricka så stolt ur våra "röda plastmuggar" *american house party* yoooooo. En rätt lugn kväll och somade i hand värdbarns säng runt halv tre på morgonen. Och så vaknade jag halv nio. Fint strunt det där. Plocka undan lite och sen åka hem och nu sitter jag här. Fortfarande med en o-uppackad Bostonväska och smaskandes på en liten cupcake. Det får bli en slö söndag idag. Mer Criminal Minds, jajajajaja.

Och så måste jag skriva: Rest in peace, Whitney Houston. Inte varit ett megafan men ändå, en talang som lämnat oss. Ska se om jag kan hyra The Bodyguard på bibblan för att visa min respekt. Eller kolla på Apple TV om den finns där. Det lilla jag sett av filmen var rätt bra och det känns passande att se den nu. Mer musik blir det ikväll eftersom det är Grammy Awards och Adele ska sjunga. Det är den enda anledingen till att jag ska kolla på galan- för att Adele ska sjunga. Live. BRRRAAAAAA!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar