lördag 11 februari 2012

waking up in a sea of green

Inatt har jag sovit 10 timmar i min sköna gröna säng. Jag har kommit tillbaka till mitt sova-som-ett-monster- beteende och sover som en sten!! True that, jag som alltid somnar med iPod brukar vakna till någon gång under natten och stänga av musiken. Inte inatt! Jag slog upp mina blå lite i elva med lugn musik strömmande ur hörlurarna.
Hooooow straaaange!

Och lördagen ser änsålänge ut såhär- jag måste till the mall för att köpa en sak (lite hemliz) och ikväll ska vi bort heeeeeela vägen till Greenwich där Rikard bor och återuppleva en härlig hemmafest. Tur att det är hemmafest och att vi inte ska ut och vandra i City, det ska bli 19 grader Fahrenheit. Det är väl runt -5-10 Celsius. Jag vet jag vet, ni i Sverige är väl vana vid den ryska kylan som erbjuder er -20 grader mitt på blanka dagen men för oss i USA som lyxat med vårvärme, så är det rätt kallt med -5. Speciellt om man måste gå omkring med bara strumpbyxor. Och idiot-tjejerna som går omkring barbent....... Suck, amerikanska tjejer kan inte klä sig! Barbent?! I MINUSGRADER?!

Nåväl. Jag får läxa upp de amerikanska brudarna en annan gång. Ska fortsätta slappa vidare lite denna lördag och sedan dra igång dagen. Och fick nu världens längtan efter när alla kommer hit och hälsar på! Malin och Calle på påsklovet och så kommer pappa i maj!! YEEEEEEAAAHHHH! Därför vill jag gärna att februari tar slut nu. Årets kortaste månad känns just nu som den långsammaste och jag hade gärna snabbspolat fram till sista veckan i mars när Malin och Calle kommer. Men än finns det saker att se fram emot i februari- lite fester här och där, Alla Hjärtans Dag på tisdag som jag ska fira med mina nya kärlekar och lite allt möjligt. Och så hoppas jag att vi får ha kvar vårvärme och att vi får en riktigt fin vår! Tydligen ska det ha snöat inatt och det ska snöa med under kvällen.... Vågar inte kolla ut genom fönstret :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar