fredag 24 februari 2012

man ska börja ta viktiga beslut i tid

Ja för inför min första arbetsintervju NÅGONSIN så är det här ett viktigt beslut. Vad ska man ha på sig???? Ska man klä sig i affärens stil eller sin egen stil?


Tänk tänk tänk tänk tänk tänk. Blir egentligen inte mycket klokare av att stirra in i garderoben men det känns ändå som det rätta att göra. Nej vet ni vad. Det är ett lite (mycket) fjantigt problem det här men det hjälper ändå att fjanta av mig här. Och fy vad ytlig jag känner mig nu. "Jag måste vara snygg på intervjun" "jag måste se ut på ett visst sätt!!" Mmm för utseendet betyder verkligen ALLT. 



Jag får väl "bara ta på mig något". Okej så som ni kanske märker är jag lite nervis inför detta. Men jag ska slappna av, det är inte förrän klockan 4 ändå så jag har gott om tid att planera och fixa allt jag vill. Fortsätta säga till mig själv att bara vara Me så får det gå som det går. Och hey, skulle det inte gå vägen så har jag iallafall varit på min första intervju ever och det är inte så dåligt det heller.

Så eftersom värdmamis alla telefonsamtal idag blev inställda så ville hon ha lite tid med barnen. Så jag ska bara relaxa idag, tar möjligtvis på mig pyjamasen igen och göra allt i min makt att bli av med min onda hals. För ikväll? FEEEEST. 

1 kommentar: