söndag 1 januari 2012

och så börjar det om. 2012, varmt välkommen

Faktumet att vi börjar om på nytt år, samma visa varje år freakar mig lite. Har fastnat i tankar som att det går runt runt, vi avslutar ett år och så påbörjas ett nytt och så kommer det gå för all framtid! Inte om man tror på indianer från Sydamerika kanske, enligt dem är det ju sista året nu!!! Sen kommer allt gå undeeeeeeeeeeeeeeer. Fast nä? Needless to say att det var nyår igår och needless to say att jag är TRÖTTER idag. Jag kan berätta om mitt nyår? Vi kör.

Dagen började lugnt och stilla och fortsatte med en kinalunch tillsammans med mina tjejz. Vi diskuterade året som gått och filosoferade om oviktiga saker. Vi gick sedan för att köpa festliga drycker till kvällens middag och äventyr och efter det vidare till Stop&Shop för att handla själva middagen. Skynda hem, pausa lite framför Sex and the City och sen sattes det igång. Sara började hacka det ena och jag det andra. Vi skulle skära potatis, göra sallad, göra tsatsiki, göra sallad, förbereda efterrätt och sen skulle vi ju gärna hinna snygga till oss innan gästerna kom!! Men vi hann och allt gick bra, synd bara att gästerna var sena ;)   Maten var god och skålade för svenskt nyår mitt i kalaset.

Självutlösare, en bästa vän




Hoppa in i bilen för att bli körda till tågstationen som skulle ta oss in till städernas stad för ett rekordbra nyår. Och det blev faktiskt ett roligt nyår! Okej men vi fortsätter med historien. Vi klyddade med tröga promotern som skulle ha "förfest" på ett "roof top" med "obegränsat med dricka". Vi svor där och då att han var kass och vid halv elva tiden, när vi stod nere på subway, långt ifrån klubben, långt ifrån champagne, tillsammans med minst 15 andra brudar som skulle till samma ställe, svor vi där och då att aldrig prata med Mr. Promoter igen. Där har du din jäkel!!


Sara och Amanda i bilen


Mark
"Happy New Year" på bilen





Men kvällen blev rätt bra, som sagt. Vi fick stå och köa ett jäkla tag först men när vi väl kom in! Man får liksom skapa glädjen själv och jag hade som mitt mål att göra allt i min makt att ha en rolig och c00l kväll! Vi dansade, vi såg Times Square på storbild bild tolvslaget, jag gav Sara och Amanda en puss på kinden och kände mig så otroligt glad att 2011 var över. Ny början nu liksom, nya möjligheter och allt sånt kliché-igt. Jag var i New York på nyår, jag bor här! Jag bor i USA!! Jag har nya vänner!!

Det blev dock en sen kväll. Lång kväll. Vi tog tåget hem halv fem, vi somnade och vaknade ett flertal gånger på tåget och när vi vaknade någorlunda till liv vid halv sex var i fortfarande inte framme i Stamford!! Vaaaafaaaaan, fötter värkte, huvuden dunkade och vi ville bara. Hem. Nu. NU! Klockan sex snubblsde vi över tröskeln och kröp upp i säng.

The club

Älskade tutor som låg överallt


Amanda!!

Skithärliga svenska tjejer inne på klubb

TOLVSLAG


2 kommentarer:

  1. Men gud vilket härligt nyår och vilken upplevelse att få vara i NYC gumman min. Jag tycker don klänning var SÅ fin, så fin. En super snygg tjej verkligen Jojo med dina fina röda läppar. Jag älskar dig gumman.

    SvaraRadera
  2. Tack snälla mamma! Det var rätt häftigt att vara i City men dem som stod på Times Sqaure i typ 12 timmar för att se ball drop live ska ha en eloge! :P Puss mamma, jag saknar och älskar dig <3

    SvaraRadera