måndag 30 januari 2012

and the world keeps turning. round and around it goes

Hej måndag. Måndag och jag har inge lust med att sätta igång dagen. Sitter skönt här med lillan brevid mig och kollar på "Dora the Explorer" och har inte ens borstat tänderna än. Påklädd iallafall. Alltid något. Inget särskild måndag denna vecka, nästsista dagen i januari--- HELT STÖRT. I eftermiddag kommer värdmamis vän hit, vi ska åka till leksaksaffären så han kan köpa en present till Matteo och så vill han åka till affären och laga middag till oss ikväll. Inte helt fel ju.

Och precis som alla andra så har jag också världens längtan efter våren. Wow alltså. Inte för att vintern kommit hit på riktigt (än!!!) men jag längtar efter varma dagar, tunna jackor och korta byxor. Muuuums. Och så pratade vi om alla sommarens underbara upptåg vilket inte alls stillade min längtan! Tiden har gått så fort här, snälla skynda mer och ta mig till spring time.

Måste koncentrera mig lite på Dora nu. Vi ska ta oss till Blueberry Hill och måste simma över floden. Plask plask, later dudes!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar