fredag 20 januari 2012

dag 8- en låt som du kan hela texten till

Adele- Set fire to the rain


Billie the Vision and the Dancers- You'd better watch out cause I like you


Coldplay- See you soon


Stereophonics- Dakota

... och så vidare och så vidare och så vidare. Själva grejen med att lyssna på musik, för mig, är att kunna texten. Att kunna sjunga med och känna igen sig i texten som sjungs eller känslan som beskrivs. Utan att överdriva vågar jag nog gå så långt som att säga att jag kan texten till alla låtar på min iPod. Kanske inte vartenda ord i vartenda låt men nästintill! Jag kan alla favoritlåtars texter så de behöver jag ju inte skriva igen. Men dessa är de senaste låtarna som spelades på iTunes och jag sjöng glatt med :)

Det kanske inte är så kul för er att läsa om muiskinläggen? Det är ju inte så att jag har helt sjukt många läsare som tycker till om inläggen men jag tycker det är rätt roligt att skriva om! Får mig att  minnas "gamla" låtar och tänka lite på vad jag egentligen lyssnar på för musik. Slutsats---- allt möjligt skit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar