måndag 9 januari 2012

concrete jungle's where dreams are made and there's nothing you can't do

Då var denna helg slut. Min lååånga, lediga vecka är slut på riktigt och imorgon kickar alltså allt allvarliga igång igen. Kan erkänna att jag har lite små-ångest men det är nog inget som behöver uppmärksammas allt för mycket. I vanlig ordning gjorde vi City på en söndag, första gången jag var inne på väldigt länge?????????? Det var lika bra som vanligt och insåg, än en gång, hur mycket jag älskar den staden och bestämde mig, än en gång, för att aldrig bo någon annanstans.

Vi tog tåget in vid lunchtid och presenterades för Louise, tjejen som ska vara aupair i Emmas gamla familj. Så vi drog oss ner till Brooklyn Bridge för första gången, gick omkring där och tog de obligatoriska 1.000 bilderna på varandra och på bron, sedan gick vi Broadway upp och pausade för lite lunch och shopping. OCH VET NI VAD SOM HÄNDER?! Mitt amerikanska kort blir plötsligt "ur funktion". Nemas problemas liksom, jag tar bara mitt svenska! Funkar det då? Nej. Så Emma fick betala för mina onödga shopping. Nu i efterhand tror jag att det var Gud som försökte meddela någonting genom att paja båda mina bankkort...... Ha-ha God, very funny.

Vi traskade vidare genom staden, Emma&Louise for hem men jag, Daniella och Sara stannade kvar och begav oss till Central Park. Hängde omkring där, kollade på isrinken, funderade på att åka men såg att priserna var lite för höga för våra små plånbäcker så vi nöjde oss med att vara åskådare. Därefter till kvällens fräckaste. årets fräckaste upplevese, for real! Empire State Building!!!!! JAAAA, vi åkte upp i Empire State Building och blev helt utknockade av utsikten. Dagen led mot sitt slut och vi kämpade oss ner  till favvisrestaurangen- "glutenrestaurangen" som vi så fint döpt den. Den har alltså ett stoooooort utbud av glutenfri mat, perfekt ju.......... om man är gluten ;)

Var rätt flitig med kameran idag men jag tror hellre att jag gosar med iPoden än att sitta med massa bilder hela kvällen. En del kan ni väl få!

Gänget!

Brooklyn Bridge. Frågor på det?




Fina Central Park, med isrinken och vår proffsfotograf!

:') Right?

Påväg upp i Empire, jäääääääkligt högt upp




Och där någonstans svor jag på att aldrig åka härifrån. Såg inte riktigt någon poäng med att bo någon annanstans, var kan det möjligtvis vara vackrare än här?!?! Framtiden får se vart jag hamnar. Jag ska inte babbla om framtidsångest nu men jobbigt är det, att liksom inte veta exakt exakt till minsta detalj vad som händer framöver. Men det är väl charmigt det också.

Sov gott alla, vi skrivs i veckan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar