torsdag 19 januari 2012

how many special people change?

I tisdags förra veckan skickades mina glasögon och de har fortfarande inte kommit. SÅ OTÅLIG BRUD! Jag kollar brevlådan ungefär 3 gånger per dag och blir lika besviken varje gång. Det blir ju inte heller bättre av att veta att snälla mamma lagt ner svenska sötsaker i paketet. Pakeeeet, skynda dig!

Inte mycket att rapportera annars. American Idol fortsätter ikväll och Sophia ligger fortfarande och sover. Förhoppningsvis sover hon en stund till så att jag kan äta i fred men jag får vara glad att hon gav mig tid att blogga iallafall, hihihi. Och värdmami sa imorse att ungen sovit 12,5 timme i sträck inatt. Det har nog aldrig hänt sedan jag kom hit! Hon la även till "så vad du än gjorde igår med henne, gör det idag igen!!" Nänä ingen press. Och det är fortfarande så oförskämt fint väder här idag! Jag fattar det bara inte! Säkert aptråkigt för er att höra om vädret men jag blir lika förvånad varje gång jag går ut och det är blå himmel, härligt kallt och vindstilla. Träden har börjat blomma så jag är inte den enda som är förvirrad antar jag. 

Blev så innerligt sugen på fika innan idag. Som på den gamla goda tiden när man åkte in till Malmö för att lyxa till det med en fika efter en lång och dryg dag i skolan. Så man satt där med en kompis, en god fika och en kopp varm dryck och bara klagade på ALLT som var fel i skolan, hur mycket man hade att göra och alla andra möjliga samtalsämnen. Sophia är inte riktigt den som uppskattar att sitta still trots att jag flertal gånger försökt muta henne med en kaka från Starbucks. Jag vet inte, hon kanske inte var så sugen just DÅ så får väl ge det ett försök till. Kanske.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar