måndag 23 januari 2012

tillbaka i pyjamasen

.... med en mage fylld med tacos och glass! Efter en minst sagt seg- men sååå härlig- söndag så tog jag på mig träningskläder och åkte med Louise och Sara till deras aupair- möte. De hade någon självförsvars kurs som jag ju skulle följa med på och jag var rätt spänd på att se hur det hela skulle bli. Jösses vad jag underskattade den kursen! Jag förväntade mig att höra rätt mycket om "bara sparka i skrevet och spring" men det vi fick lära oss handlade om i princip allt annat än det. Nejnej, vi fick instruktioner om att kötta sönder personen, sparka, slå, klös, dra fram vartenda knep i boken, bara mosa personen som attackerar. Det var rätt läskigt hur man nålade upp olika scenarion på när man kan bli anfallen av galningar och hur man skulle göra om de hoppar på en från olika vinklar. Men nu känner jag mig lite säkrare och jag vet vilken mentalitet jag ska ha i bakhuvudet ;)

Efter det körde vi till Stop& Shop och inhandlade allt som kunde täknas behövas inför våran tacokväll. Vi köpte alla obligatoriska grönsaker, guacamole, het salsa, köttfärsen duuh, kryddmix, creme fraiche, burritobröd, nachochips, glass till efterrätt..... Fick jag med allt på listan? Och så rusade vi hem till casa de Moi och sate igång med tillagningen. 5 hungriga svenska brudar senare stod allt klart på bordet, ungefär 5 minuter efter att vi börjar laga allting! Och så satte vi igång. Och det var så himmelskt gott. Gläds åt tanken av att jag har en massa tacokött kvar i kylen, undrar vad jag ska äta till lunch resten av veckan....?

Vi flyttade oss till brasan och satt med varsin skål glass och snackade om..... ja, allt. En riktigt bra avslutning på en jobbvecka, med andra ord. Ska fortsätta läsa min bok som jag är helt fast i och sen ska jag sova. Tidig morgon imorgon, värdpapi ska resa iväg och värdmami ska ta tidigt tåg in till City. Godnatt från USA till er alla där ute. Nu köttar vi nästa vecka! Nattinatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar