torsdag 12 januari 2012

oh friend, why you so speechless?




Lady Gaga, hur kunde jag glömma hur gudomlig du är? 


Hej till er alla också. Gänget är iväg på Matteos tae kwan do så jag har slutat för dagen. Tänkte att jag skulle rusa upp på mitt rum som vanligt och bara njuta av ledigheten men bestämde mig för att hjälpa värdmami först, som haft en jobbig dag. Så jag städade undan i köket och röjde undan efter en möjlig tornado i lekrummet. Intressant att läsa om vad jag städar undan vaaaa?

En annan sak jag fått gjort idag är att jag satt ner med värdmami, båda med varsin kalender och såg över hur året ser ut. Vi ska ju till Boston i början av februari så det planerades, vi bestämde datum för NÄR MALIN OCH CALLE KOMMER HIT, värdmamis pappa ska komma och bo här typ hela maj, värdpapis föräldrar kommer i mars/ april och sånt där. Och så kom den oundvikliga frågan upp--- "hur länge vill du vara kvar?" Hade. Inget. Svar.

När folk frågat mig hur min plan ser ut har jag svarat typ "vara här till maj, hem till studenterna, flyga tillbaka till USA om de behöver mer hjälp och njuuuta av svensk sommar". Men jag tänkte inte riktigt på att värdföräldrarna behöver min hjälp exakt hela sommaren. Det var tillochmed lite knivigt att flyga hem mig till studenterna eftersom värdmami är på jobbresa då men det är inget jag ens funderar på att diskutera. MALIN, JAG ÄR HEMMA PÅ DIN STUDENT :) Så jag kommer kanske inte vara i Sverige alls i sommar. Jag vill kunna säga "ååh så skönt, man missar ingenting ändå" men om det är någon gång det händer något på Näset är det ju sommaren! Har lite ångest över faktumet att jag blev ledsen av att kanske missa Hästveckan.

Mamma, jag oroar mig inte. Men kom igen, se tillbaka på när du var 19 år, var du så kolugn över framtiden? Egentligen är jag inte "orolig", jag är bara lite velig till vad jag ska göra. Det finns liksom så mycket jag vill göra! Vem vill till skolan när man kan säsonga i typ Kanada eller vara cykelguide i Italien eller jobba i New York City? :D Mmmmhh, lite taggad på livets äventyr är jag allt.

Tråkigt inlägg! Vi livar upp stämmningen med att gratta Mini till körkortet!! Ett sådant utomordentligt bra sätt att starta nya året på ju!! 2012 kommer bli ett så jäkla bra år, jag har bara en sån känsla! och med allt planerat i min kalender så lär detta året gå till historien för en av de bästa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar