torsdag 5 januari 2012

you will be of good comfort

Så stod det på min fortune cookie som jag fick när jag käkade lite Kinalunch med Emma och Sara på nyår. Såklart så såg jag det som ett tecken för hur mitt 2012 skulle bli. Alltså kommer någonting hända men jag kommer vara där som en trygghet i stormen, en axel att gråta på, en person att räkna med och allt det där. På den jag fick idag blev jag lite mer fundersam på vad den kunde betyda. Den löd:

"Only tears can bring a dreamer back to earth."


Genast började lillhjärnan att tänka och fundera. Vad kan det här betyda? Är det jag som är drömmaren och måste gråta lite för att inse verkligheten? Eller är det jag som kommer få någon att gråta, för att personen sedan inser verkligheten?? Whaaaaaaat, blir helt fundersam! What can this mean, vad kommer hända????

Har insett nu att jag är farlig för migsjälv när jag är ensam för länge. Jag tänker för mycket på onödiga saker, tänker på saker som gör mig ledsna. Och ältar alla gamla problem. Vadfan Johanna, blicka framåt! Det låter så himla uttjatat att säga det här, för alla säger samma sak varje år, men det här året känns det som att det kan bli ett rrrriktigt kalasår! I've got a good feeling, som FloRida skulle säga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar