söndag 22 januari 2012

slappelapp söndag



Denna söndag har jag gjort så mycket som absolut ingenting. Jag vaknade tidigt, drog upp datorn och har chillat på mitt rum. Bloggat lite, läst bloggar, läst min bok som jag är helt fast i och pratat med Malin och mamma på Skype. Inte så mycket gjort näe men rätt härligt det med. Det börjar kanske bli dags att göra någonting nu, när klockan gått över lunchtid. Dra upp gardiner, klä på dig och bädda sängen! Och sen vila efter mycket slit och unna migsjälv lite mer sidor i min bok? Nejdå, jag ska se till att göra något.

Har fortfarande inte hört något om dagens självförsvarskurs med mina fellow aupair's. Undrar om det kanske blev en vild natt för gänget i City, som stannade kvar för fest medan jag åkte hem för chill barnpassning????????? Jag hoppas innerligt att tacoskvällen blir av ikväll iallafall och som pricken över i:et är det idol ikväll! WAHO vilken finsöndag! Tacos måste ju vara en av de mest uttjatade och en av de mest utsökta rätterna någonsin. Minns tillbaka till den tiden då man skrev i kompisböcker, ni vet sånna som man skulle fylla i en massa skojjiga saker om sigsjälv? Alla tjejer skulle alltid bli veterinärer eller delfinskötare och allas favoriträtter var antingen tacos eller pizza. Good times ju! Och jag som tvunget skulle vara lite annorlunda fyllde i hjärtkirurg, kock eller pilot som mina framtidsyrken. MMMMMM ungefär så verkar det ju bli.

Men jag misströstar inte. Livet får bli vad livet blir. Allt jag vet nu är att jag måste höra hur dagen ser ut och öppna mina fönster på mitt rum. Och bädda sängen. Peace and I'm out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar