lördag 7 januari 2012

förjädra solig dag och löv i brallan

Tror inte riktigt att lillhjärnan fattar att det är januari! Det är sol ute, blå himmel, kyla finns inte ens på radarn, folk springer omkring i shorts och tshirt........ I JANUARI!! Vad händer?! Sara drog med mig ut på en "hurtigbulle-promenad" så jag har också njutit av vädret minsann. Promenixen var så himla härlig och jag njöt för fullt av att traska omkring i skogen. Vågar ju knappt göra det nu länge utan att jag hör värdmami i mitt huvud "det finns psychos överallt" "det krävs bara en sjuk människa för att allt ska gå åt helvete" etc etc etc. Men jag var i gott sällskap så jag höll mig lugn. När vi gått omkring en stund hittade vi en läglig plats, la oss ner och körde igång lite styrkeövningar! Härligt värre i strålande sol :)))))))


Men nu är jag iallafall hemma. Vill sitta utomhus och njuta lite mer av vädret men jag har inte riktigt något att göra? Just nu hade det varit härligt om kidzen var hemma för då hade vi kunnat leka ute! Eller om jag haft en tillfällig hund så hade jag kunnat vara ute och busa med den!!!!!! Tänkte först sitta att jag kanske kunde tillaga lite lunch och äta ute..... tills jag kom på att värdpapi tog undan utemöblerna och gömt dem längst inne i garaget. Fasiken. Jag sippar lite på min San Pellegrino så länge.

Nu får jag nog hålla mig hemma tills ligan kommer. Har någonstans fått för mig att de skulle komma hem klockan tre men när jag sedan skulle dubbelkolla och se efter vart jag fått klockan tre ifrån si hittar jag ingenstans i mejlen när de kommer hem. Så jag har väl bara fått för mig att de kommer klockan tre eftersom....... ja, klockan tre är väl en bra tid att komma hem på?


Hög tid för mig att tömma brallan på löv. Så kan det gå när man bestämmer sig för att göra situps på marken. Känns som jag fått med mig en duglig bit av skogen hem, för jäklar vad det kliar! Ikväll blir det kanske förmodligen möjligtvis en lokal utekväll här i Stamford. Har ju bara rockat falsklegget inne i City men nu får det nog smakas på lokala klubbar. Vi får se hur kvällen utspelar sig, om jag ska käka middag med värdfamiljen eller kanske med tjejerna. Vill ju hemskt gärna höra om familjens resa och så och de kanske hade uppskattat lite himmalagad maud?

Dags att fräcka vidare i mina brillz och bubbelvatten. YOO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar