söndag 15 januari 2012

dag 3- en låt som gör dig glad

Avicii- Levels/ID

Det finns så många låtar som gör mig glad. Men jag ska försöka begränsa mina låtval till bara 1, annars blir det för mycket kanske? Jag vet att denna låt redan varit med bland favoriterna men den gör mig glad av den enkla anledingen att jag alltid tänker på studenten när jag hör den. Oh, att dansa hela natten med alla glada studenter, svinga studentmössan som ett lasso och bara skrika rätt ut av ren och skär lycka. Avundas alla som har studenten framför sig. Låter så gammal och grå när jag skriver såhär men- studenten är världens bästa dag och jag hade mer än gärna upplevt ALLT igen!

Fan det här är svårare än jag trodde. Jag vill ju lägga upp alla alla alla låtar som gör mig glad men då kan vi ju hålla på föralltid! Men vi kan säga som så att jag blir glad av danslåtar och låtar som jag har bra minnen med. Hänger ni med? Det kan vara en låt som kanske inte har ett glatt budskap men som jag minns att jag hörde vid ett glatt tillfälle.

Katrina and the Waves- Walking on sunshine

Okej den där måste jag ha med. Detta är nog den låten som gör varenda människa glad. Den är liksom bara en glad låt! En riktig klassiker, if you will.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar