torsdag 19 januari 2012

let someone else take the punches you're tired of feeling

Hej världen. Irriterad Johanna idag, av diverse anledningar. Nej jag ljög, mest av en anledning men eftersom jag är sur för en sak blir jag automatiskt sur på allting. Sucks. Men det har varit en bra dag iallafall och det är alltid något. Jag och Sophia hade en play date med grannen och var där i över en och en halv timme! Var lite nervös för det faktiskt, vad skulle jag och mamman prata om?! Men hon var dötrevlig, som jag ju egentligen vet att hon är, och vi babblade om allt från Män som hatar kvinnor, till den amerikanska versionen till rädsla för kidnappning till sjukhusbesök. Läskiga historier delades kan jag informera er om.

Hela morgonen försvann i princip på the play date men jag tänkte att jag skulle försöka komma ut ur huset så mycket som möjligt, speciellt nu när värdmamis arbetskollega från Malta är här för att jobba. Så vi drog till bibblan för lite story time men den lilla damen var inte särskilt imponerad. Hon höll på och pekade mot dörren och drog till sig sin jacka hela tiden så tillslut fick jag ge med mig.

Och i eftermiddags pysslade vi! Hahahahahah kan ni tänka er? JAG? PYSSLA?!?!?! Vi satt och klippte och klistrade, målade teckningar och limmade på fjädrar på papper. Tror tillochmed att jag hade lite roligare än vad Sophia hade?

Så det var min braiga dag och ändå sitter jag här, smulan irriterad. Jag ska blåsa bort de känslorna nu för dagarna kan inte alltid bara vara bra hela tiden.  Ska istället ladda för en kväll med *tRuMViRvEL*....... American Idol!!!! JJAAAAAAAAAAAAA! Finalmente! Det mest underhållande programmet genom tiderna är tillbaka och jag och Sara har sett fram emot den här kvällen i flera veckor. Ohohoho vilken bra avslutning på en onsdag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar