fredag 6 januari 2012

do you feel my heart beating?

Jag har varit väldigt slö med det här med uppdatering på bloggen. Men iallafall, jag kan berätta om min härliga fredag. Började alltså med tidig morgon (morrrrr), frukost (älskar mitt bröd!) och sedan bar det av med "svenska björnstammen" (HAHAHAHAHAHHHAHAHAHAHHAAHAA) till White Plains för ett liten outing. Emma behövde nya löparskor och som min och Saras guide och mentor här i USA visade hon oss Dick's Sportswear- kort&gott, amerikanarnas Stadium. De hade rätt många vinterjackor, vilket är bra att veta om min jacka som jag har nu inte räcker till för vintern. Inte för att det har varit sådär in-i-bänken- fy-faaasiken-skjut-mig-vad-kallt-det-är.

Hursomhelst, Emma hittade sina fina skor och jag köpte lite nya träningskläder. Som ni alla vet blir man ju hungrig av att kolla på kläder och tur för oss låg The Cheesecake Factory precis brevid så självfallet käkade vi lunch där. Första gången för lilla mig! Beställde en pasta Carbonara, rekommenderad av the mentor herself. Och GOSH vad god den var! Heaven on a plate! Och ikväll ska jag äta heaven in a hot pot för vi ska på The Melting Pot och äta oss sockerhöga på chokladfondue. Behöver jag ens skriva att jag längtar!?!

Ni vet ju alla att familjen kommer imorgon så jag har finputsat allt här hemma. Diskat undan allt som fått vänta lite för länge, plockat undan alla mina saker från matbordet, tvättat mina kläder och gjort allt redo och klarrt för en, vad jag tror, trött familj. Har tillochmed köpt hem mat som jag vet att barnen gillar och så tänkte jag föreslå till föräldrarna att kanske beställa hem thaimat? För inte vill man väl stå och laga mat när man flygit heeeeeeela den väääääägen? *äNgLAbLiCk*


Även målat om mina röda naglar. Värdmami blir alltid lika chockad när jag går med avskavt nagellack eller bara allmänt halvdana naglar så för att göra henne glad och för att få henne att känna sig som hemma målade jag om dem. Hehehehhehehehe okej, de ser ju inte så skillat ut på bilden men det är mitt lilla knep som jag har. Man får måla utanför hur mycket man vill för om man tar handkräm på händerna så skrapar man lätt av det! Varsågoda för kick ass tips :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar