fredag 27 januari 2012

cred!

Ja för det ska alla ensamstående föräldrar ha! Shit alltså. Har tänkt många gånger under mina månader hur mycket det är som ska göras, nu när man liksom "har 2 barn" men tänk er mina föräldrar som en gång i tiden hade en femåring, en fyraåring och en nyfödd?! Och tänk de som måste göra allt själva? Ingen som bytar av när man inte pallar eller när man vill ha en paus..... Cred till folket. Och mina föräldrar <3

Nu har jag jobbat i hrm...., 12,5 timme. Det låter lite värre än vad det var om jag ska vara ärlig men dagen har varit lång. Men bra! Lämnade Matteo på bussen i vanlig ordning, pep upp till grannen och lekte i någon timme och sen vidare till leklandet, som alltid på torsdagar. Hem, lunch, nap time och hann med Skype med mamma& Malin och sen for det vidare ut på lite ärenden. Lite mat som värdmami önskat efter hennes operation idag. Har jag inte berättat? Det är ingen big deal, läkarna skulle kolla något i magen men stackaren har legat i sängen helt däckad av sina smärtstillande. Så jag fick dra med mig båda kidzen till tae kwan do och det var ett ORDENTLIGT jobb.

Nu är allt lite lugnare, Sophia sover och Matteo hoppar i säng as we speak (write). Så nu ska jag byta om til min pyjamas och slänga mig med fötterna upp i soffan och bara stenchilla. Because I'm worth it.



 Jepp jag ligegr på golvet och skriver. Anledningen är att laddaren vid sängen inte fungerar och jag måste ladda min kära Mac! Så vad gör man då liksom?

Hälsningar Johanna med en smutsig fot i bakgrunden och en mage som gör obehagliga ljud

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar