måndag 16 januari 2012

lyckorus

Ni vet ibland när man bara har en bra dag, allt känns så himla roligt och man känner sig bara så himla... glad?! ÅH idag har jag en sån dag. Allt är bra och allt är roligt. Bara massa positiva saker idag och även om något går fel så gör det ingenting! För idag är en bra dag!


Med det glädjemeddelandet säger jag god, men sn, morgon till er. I USA är det idag Martin Luther King Jr. Day, vilket är en röd dag vilket betyder att mina föräldrar är lediga. Värdpapi fick sig en välbehövlig långhelg efter att ha jobbat överallt i USA denna vecka och samtidigt haft en helt vansinnig jetlag från deras NZ- resa. Så han får sig en liten paus, han. Jag ställde klockan imorse för att inte slösa bort halva min dag. Pratade med Malin över Skype och kom på att jag verkligen älskar henne. Min syster. Min älskade bästa Malin som vet mer om mig än någon annan och som bara är så fruktansvärt himla BÄZT! Och så fick jag prata med en annan halva av mig- Victoria. SOM jag saknar henne. Det pratades tillochmed om en gemensam Australienresa någon i framtiden! Heheeehehehhehehehe vi får väl se hur det blir med det ;)

Sitter här nu och försöker planera dagen och blir lite irriterad på att jag bor i ett land där ett samhälle är uppbyggt med bil som huvudingrediens. Vi har ju bara 1 bil och den ska värdfamiljen ta för sina utflykter idag och samma sak med Saras familj. Det är i dessa stunder jag avundas mitt dåtida jag som bara kunde ta cykeln och cykla hem till Vici. Men neeeeej, här ska det varken byggas trottoarer eller ens ägas cyklar! Morr. Men vi klurar ut någonting för så mycket energi som jag har idag vägrar jag bara sitta inne!



























Till Alice, som vi älskar och saknar


Och igårkväll blev precis så bra som jag föreställde mig att den skulle bli. Jag, Daniella, Sara och Louise möttes upp på favoritrestaurangen och käkade oss mätta på utomordentligt god thaimat. Och ja, det blev min röd kycklingcurry- standard men jag hittade även nya favoriter! Så nästa gång ska jag se till att alla beställer olika så plockar man från alla rätter. Och så beställer man in en massa extra ris ;) Och filmen var jeetefin. Alla höll inte med men det var precis en sån typ av film som jag trodde, den var liksom.... fin. Och verklig. Hade jag haft ett betygsystem hade den fått högt betyg. Men jag får införa betygsystem vid ett annat tillfälle, jag känner min egen lukt och det är inte trevligt!

1 kommentar: