tisdag 24 januari 2012

oh darling i wish you were here

God afton. Familjegänget har precis dragit till tae kwan do men jag tycker lite synd om värdmami, som fick slänga in 2 skrikande barn i bilen. Ingen av oss fattade vad som hände. Sophia har varit snäll och go (någorlunda iallafall) och Matteo var riktigt pepp imorse. Men när han kom hem så var det som att nåon tagit ALL hans energi. Han började gråta hysteriskt när han stavat fel på ett ord och blev helt förtvivlad över att badvattnet var alldeles för kallt. Vid middagen satt jag och försökte med Sophia och värdmami med Matteo, men båda kidz vägrade mat och skrek. Det var typ som att de tävlade..........

Jag erbjöd mig att ha Sophia kvar hemma men värdmami ville ta med båda. Hon tyckte synd om mig om jag skulle stanna hemma med en skrikig Sophia och for därför iväg med båda. Stackars lilla värdmami. Vill bara avsluta detta intressanta med att säga att båda barnen nog somnar innan kl. 7 ikväll. Vi kan tillochmed slå vad om det!

OCH VET NI. Igårkväll diskuterade jag och värdmami lite hur min situation här ser ut. När hon bokade min biljett hit i augusti bokade hon en biljett hem också den 31 mars,med tanke att vi bara kunde skjuta fram biljetten om det var så att jag ville stanna längre än mars. Och det vill jag ju så vi kollade flyg igår och vad upptäcker vi då? Man kan varken avboka eller ändra flygbiljetten. Så vi har försökt pussla ihop hur vi ska lösa detta eftersom Malin och Calle ju tänkt att flyga hit typ på det datumet?!?! Annars var alternativet att jag flyger hem den lördagen och flyger tillbaka redan måndagen efter tillsammans med Calle och Malin men jag vet inte hur sugen jag är på det. Det får väl bli värsta lösningen annars var värdmamis idé att bara skita i att dyka upp. Så Malin, allt grönt för att kolla flygbiljetter!!!!!!!!

Så nu funderar jag på hur det ser ut för mig här. Hur länge vill jag stanna, vart ska jag ta vägen senare, vill jag resa och om ja- var? Lyxproblem kanske. Tisdagsbio ikväll också och det ska bli en actionrulle! Gött. Tycker det är rätt kul med sånna riktiga actionfilmer, ju fler explosioner desto bättre! Men så ibland är Love Actually mer i smak. Hehehehehehehe kontraster där ja!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar