torsdag 19 januari 2012

dag 7- en låt som påminner dig om en speciellt tillfälle

Glee Cast- Lean on me


OneRepublic- Good life


Mumford& Sons- After the storm

Pjuuh, jag har minsann inte gjort det lätt för mig. Tänker att jag skulle skrivit in lite studentlåtar men med ris för att låta alldeles för enformig så fick jag hitta lite andra låtar. Så hjärnan fick sig en ordentlig omgång. Sen också, vad definierar ett speciellt tillfälle? Vad räknas som speciellt liksom? Det finns ju alla kärlekslåtar som man tänkt att "åh shit, de sjunger verkligen om mig och min framtida pojkvän" eller något. Men jag har gjort ett försök iallafall.

Dessa låtar är speciella för att- en sjöngs av min familj på min studentfest och till denna dag vågar jag inte lyssna på den med rädsla för att brista ut i gråt (som jag gjorde på studentskivan) men det var bara happy tears! Fast vänta, jag lyssnade faktiskt på den när jag kollade på Glee för någon vecka sedan!! Jo, jag grät. Jag grät samtidigt som jag skrattade och log. Weird. Den andra låten lyssnade jag på när jag var inne i Grand Central första gånen när jag flyttade hit. Minns tydligt hur den låten exploderade i hörlurarna och jag bara kollade upp och trodde jag drömde. Konstigt att jag nu vant mig vid att ta tåg från Grand Central. Det kickar ju tågstationen i Malmös rumpa, om jag ska vara snäll. Grand Central for the win!

1 kommentar:

  1. Men gud så gulligt att läsa - lean on me! SÅ kul det var att sjunga den för dig gumman, det blev så fint och så bra och jag menade det verkligen you can always lean on me! Jag älskar dig min fina Jojo and I BET Grand Cenral kicks ass. LOL. Kram.

    SvaraRadera