måndag 9 januari 2012

9 januari, 2012

Tjeeeeeeenare efter första jobbdagen! Dagen har ändå gått rätt smidigt, med tanke på familjens jetlag förväntade jag mig en helt katastrofal dag. Matteo tog bussen som vanligt till skolan och var överlycklig av all uppmärksamhet han fick av alla andra på bussen. Jag& Sophia tog det lite lugnt, spelade lite piano, lekte med mitt smink osv. Körde en sväng till the mall och lekte av oss där med andra vildar till barn. Vissa kids alltså, och vissa föräldrar!! Stackars Sophia fick en och annan smäll..............

Fint väder har det varit idag också så det fick vi ta vara på! Vi sprang runt och lekte i trädgården och lade os i gräset för lite poetisk molnskådning. Och så fick jag äntligen tag på lilla mamma på Skype! Sedan jag kom tillbaka hit så har vi snackat om "Vi måste Skypea" och "Jag håller mig inloggad och håller utkik efter dig" men på något vänster har vi inte fått ihop det! Tills idag, då då. Hann inte prata så länge eftersom lillan vaknade men lite är bättre än inget. Tänkte nu på kvällen att jag liksom bor rätt långt från min familj. Den tanken klarar jag av men det är typ tidsskillnaden som gör allt extra jobbigt! Att vi inte är i samma tid, det blir svårare att prata med dem eftersom att jag är fri närsom efter klockan sex..... men då är det liksom midnatt i Sverige. Inte många som är sugna på Skype då. Summan av kardemumman- tidsskillnaden är jobbbbbbbbbbig.

Och ikväll är det inte mycket som händer. Måste kolla upp varför inga av mina bankkort fungerar!!?!?!?! Värdmami ville ha hjälp att ta undan granen och ja, vi är kanske de sista i USA som fortfarande har kvar den. What to do, eh?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar